Angkasawan Malaysia

Memori bersama Shawal

Tuesday, June 19, 2007

SEMINGGU DI KAMPUNG

Assalamualaikum....

Helloooo betapa rindunya aku kt blog yg tercinta ni..hehe..oppsss sblum tu tya kabar dulu kt pengujung2 setia blog aku,ada pengujung ke blog aku ni..whatever laa...apa khabar korang semua..hope sihat2 laa ya.Oklah nak citer apa ek,sebenarnya klu nk ikutkan mmg aku byk citer tp disebabkan kemalasan luar biasa yg aku alami skg ni utk menaip,maka aku story apa yg patut aku storylah.Gini citer dimulakan..hampir seminggu lebih aku meninggalkan KL berhijarah balik ke kg..so citernya adalah aktiviti yg aku lakukan masa kt kg.Tp aku balik kg byk tujuannya,first sekali aku dapat intvw kt kelantan,so terpaksalah balik n yg kedua nenek aku sakit masuk wad...sebagai cucu yg perihatin aku kena balik.Maka malam rabu bertolak laa aku dgn ciktie,dipendekkan citer tepat jam 4.50pagi aku buka2 mata aje dah pon sampai kelantan,mak oii punyalah cepat..cepat apa sampai naik kebas punggung aku duk atas keta.

Ciktie terus call abg aku suh dtg abik,mak aku dah awal2 bg arahan yg tegas supaya jgn naik keta sewa(teksilah)so terpaksalah aku tunggu abg aku dgn abik.Tp yg aku bengangnya bercampur lucu,alkisahnya abg aku ni dalam dia ngantuk masa call tadi,datang dgn senyuman menaiki motor..ya allah..sakitnya hati aku...macamana nak balik aku dgn ciktie x kan nak naik motor.Aku mula tarik muncung tanda marah.Abg aku ckp 1 keta Suda pakai bwk g hospital 1 keta lg baik punya lending kt umah..hati sapa yg x marah..cik tie dah siap terpacak duk atas motor,aku x kira nk jugak sampai kt umah..aku pon terus lompat naik..hahaha.Korang blh bygkan tak 1 motor 3 orang sekali naik..dah laa pagi2 buta dalam bandar lak tu,tp aku ni wt selamba aje..mujurlah org x ramai.Sepanjang perjalanan balik aku ketawa x habis2..rasa nk pecah perut aku..tp oklah umah aku pon x adalah jauh sangat dlm 10 minit dah sampai umah.Sampai umah sepi aje..mak aku n Suda adik aku x ada tunggu nenek aku kt hospital.So sementara tunggu cerah aku sambung tido,memandangkan keletihan yg amat sgt..rindunya pada bilik aku x yah nk ckplah..maklumlah dalam tahun ni baru hari ni aku balik,bilik aku ttp x berubah..gambar2 aku tersusun rapi,thanks ma jaga bilik adik.

Aku bangun tepat jam 11 pagi,tgk2 Suda dah siap beli nasi kerabu utk aku n cik tie,cz Suda pagi2 lagi kena pegi Sek..katanya ada taklimat utk study2 yg baru masuk.Bangun aje dgn perut yg lapar terus aku makan nasi..sedapnya cz dari aku kecik hinggalah aku dewasa skg,nasi kerabu ni x pernah berubah rasanya still sama cam dulu..kt KL susah nk dapat nasi kerabu cam kt kelantan.Bila perut dah kenyang,mulalah aku sandarkan tubuh kt sofa.Cik tie biasalah sibuk kemaskan umah,cam aku ni pemalas sikit bab2 kemas umah ni hahaha,cz aku bknlah colon menantu yg baik hehehe.Dalam duk lepak2 tu mak aku call ckp nenek aku dah blh kuar hospital ari ni,aku baru aje bersiap nk g hospital,maka tunggu kt umah laa jawabnya.Dalam pkl 3 mak aku n nenek sampailah umah,ayah Su aku pegi jemput. Aku tgk nenek aku lemah sgt,kurus sgt2..terkejut aku,sedih pon ada.Setelah tempatkan nenek aku kt ruang tgk tv berehatlah dia kt situ.Sedih sgt bila nenek aku x dapat cam aku..huhuhu.Maka bermulalah kerja2 aku sebagai nurse hehehe.Tp bg aku semuanya x kekoh cz aku dah biasa masa menjaga arwah ayah aku dulu,siap jadi DR lg suntik menyuntik ni.

Biasalah bila dah balik kg,ada ajelah org tu sms,org ni sms ajak jumpa...aku baru aje sampai penat pon x hilang lagi.Tp aku dah janji dgn Suzi kwn baik aku nk jumpa cz esoknya dia dah nk balik Johor.So dalam pkl 5 aku bersiap2 terus kuar,nenek aku tinggalkan kt ciktie..lgpon ramai org kt umah..alamak keta Suda pakai,so terpaksalah aku cilok motor abg aku,hehehe..sure dia marah cz aku abik x minta..aku belasah ajelah..curi masa dia duk mandi.Aku terus memecut menuju ke Pasir Mas,on the way tu punyalah sesak cz ada aktiviti membaiki jalan,angin tul laa,naperlah time ni nk baiki jalan tunggulah aku balik kl dulu hehe. tgk jam dah lewat..fon aku dr tadi duk bernyanyi,suzi call..sampai aje suzi dah tarik muka cz setengan jam tunggu aku.Alah macam x biasa cz masa Sek dulu akulah ratu lewat..hehe.Seronok dpt jumpa suzi,makin gemuk minah tu,n aku nk memujuk terpaksalah aku belanja minah ni mkn kfc..ermm x kisahlah janji aku blh borak2 panjang.Macam2 citer aku dgr ttg kwn2 aku yg lain..x sangka lak si Peja tu syok kt ko ya suzi,setelah aku tolak cintanya...hehe.Tp kira oklah Peja pon berjaya skg..hehe apa lagi kan,tp abg sarawak ko tu nk campak kt mana ek..lupa lak aku.Borak pya borak tgk2 jam dah pkl 7.30 dah nk malam.Mak aku dah bising duk call tya bila nk balik cz takut aku bwk motor mlm2 sorang lak.Apalagi siap g hantar suzi balik aku terus cabut punyalah laju cz aku pon takut dah mlm.Tp mujurlah sampai umah x ada apa2.Abg aku siap membebel cz abik motor x ckp..mujur dia x marah cz aku ckp dah isi minyak penuh2 tp aku tipu aje,aku isi rm2 aje hahaha.

Malam kat umah,aku x wt apa2 cz duk lepak2 dgn anak buah aku yg 2 kurus n 1 gemuk tu,hehehe,mlm tu diaorg tido kt umah aku,walaupon sebelah aje rumahnya..maklumlah adik Nawal syg sgt kt cik tienya..sampaikan x nk tido dgn umminya.Tp yg buatkan poket aku kering,macam2 diaorg mintak nk beli itu laa nk beli ini laa..suruh belanja itulah inilah,diaorg ingat mak saudara ko ni taukeh kilang duit ke,tp dah janji punya psl terpaksalah aku n cik tie tunaikan..x apalah anak2 buah aku jugak..hehehe.Oklah adoii penatlah cukup dulu setakat ini ya..nti ada masa ezie sambung lagi..ni baru citer ari pertama,nk habiskan sampai hari ke lima x tahulah..hahaha but ezie cubalah.So jumpa lagi babaiiii..salam agogo..

Bersambung......

No comments: