Angkasawan Malaysia

Memori bersama Shawal

Thursday, September 6, 2007

SIAPA MENJAUHKAN SIAPA????

Dalam setiap minggu ada aje masalah yang melanda,bila selesai satu problem pasti datang lagi problem yang tidak pernah kita undang.Namun setiap masalah yang dihadapi kita x tidak boleh nk sekat2 kan.Entahlah aku sendiri nak ckp pon susah...mmg seronok berkwn ramai2 ni,tp bila kita terpaksa hadapi sikap kwn2 yg terdiri dari pelbagai ragam dan gelagat mmg pening dibuatnya.Aku bukan nk bersunggut,cuma kdg2 aku terasa penat sgt bila masalah datang serentak..kwn disana ckp macam tu,kwn disini ckp macam ni,plsss laa sampai bila nk main tarik tali macam ni..x ada kesudahannya,masing2 nak cari kesilapan sendiri dan akhirnya undur diri.Adoii x letih ke dgn permainan macam ni..Hal2 yang kecik tu x usahlah dibesarkan padahal semua tau akan risikonya.Kalau dah kata saling syg so apa salahnya mengalah kan..bukannya jatuh ego korang.Bincang baik2 tya apa yg x kena...jgn asyik nk mengadu sana mengadu sini...letih laa macam ni..sampai bila??????


Ini satu lagi problem....Min klu ko baca blog aku ni..aku mintak ko berterus terang laa dgn aku segala2nya.Klu ko x berterus terang dgn aku macamana aku nk tolong ko.Aku tau ari tu kita sama2 emosi perasaan marah x blh nk control..sbb itulah macam2 kuar dr mulut kita.Memang aku terasa hati sgt dgn apa yg ko ckp kt aku,dan aku pon tau ko jugak marah dgn aku.Ari tu aku bkn x nk jumpa ko,tapi aku betul2 ada hal yg x blh dielakkan..so sorry.Ko pon dtg lastminit...x sms x call..dah tu ko salahkan aku x bersama bila ko hadapi masalah..tp ko kena igt sebelum ni ada aku tinggalkan ko sorang2 bila ko hadapi masalah,semuanya aku tolong.Tp dlm kes kali ni ko byk berahsia dgn aku..ko citer pon berkias2 aje..aku hya tau citer atas angin aje..hujung pangkal aku x tau.Masa kt kg,ko balik x ckp pon kat aku...aku sms macam2 alasan yg ko bg.Ok fine Min,sabar aku pon ada batasnya...aku blh wt x tau macam ko buat kt aku..tp bila aku fikir ko salah seorang my best friends....aku x nk gaduh lama2 dgn ko...

Jangan disebabkan masalah yg ko hadapi dgn dia..semua orang ko anggap sama,hingga aku pon terkena tempiasnya.Aku rasa dah terlalu byk nasihat yang aku bg,sokongan supaya ko terus bersemangat masa ko down...tp aku sedih sgt ko skt pon x ingat semua tu..bila ko cakap aku macam tu.Apa pon min aku minta maaf byk2 klu ko rasa aku byk abaikan ko..hakikatnya tidak pernah pon..aku sentiasa abik berat setiap masalah kwn2 aku termasuk jugak ko.Min aku harap bila ko baca apa yg aku tulis ni...hubungan persahabatan kita akan terjalin seperti biasa....terpulang laa pada ko..aku sudah penat mencari ko...klu ko perlukan aku..ko tau mana nk cari aku kan.Aku tetap anggap ko kwn baik aku selama2nya..dan still syg sgt2 kt ko.Aku harap ko cepat2 ok ek.

Sorry ek kepada mereka2 yg baca...luahan ezie ni.Ezie x ada pilihan....yang x berkaitan tu abaikan aje..hehehe....tp bg mereka2 yg ezie maksud kan..ezie harap korang paham...dua problem dlm satu luahan..ini lah kehidupan kan..Semoga kedatangan Ramadhan nanti akan memjernihkan kembali segala2nya..insyallah.

No comments: