Angkasawan Malaysia

Memori bersama Shawal

Thursday, July 26, 2007

MARAHNYA AKU HARI INI

Dalam sejarah hidup aku..buat pertama kalinya aku marah giler2,terlalu marah....kenapa mesti aku marah?apa sebab aku marah?ini lah persoalan yg bermain dalam kepala otak aku.Aku paling benci klu ada orang perasaan,tuduh x tentu pasal tanpa tau hal yg sebenarnya...kejamnya manusia.Kalau aku tak dapat kwn yg berperangai macam ni pon x apalah.....aku bersyukur sgt2..adakalanya aku betul2 menyesal mempunyai kwn yg suka main tikam dari belakang..cakap berbelit2.Apa salah aku...apa yg dah aku buat sampai sanggup dia tuduh aku camtu...ya allah perasannya diri dia....kalau rasa diri tu bodoh jgn laa tunjuk kebodohan pada dia pada semua org....klu x mau abik risiko jgn mulakan dari awal....


Plsss laaaa jangan ingat diri tu hebat sangat....adakala kena jugak akui kelemahan diri sendiri.Bila aku dgr dia ckp macam tu..aku rasa time tu jugak aku nk sembah aje apa yg dah aku ada sekarang kt muka dia...biar dia buka mata sikit dah tgk....dan sedar bahawa selama ini dia yg duk dalam perasaan...bkn aku.Ya Allah geramnya aku....stoplah...cukuplah....mulai ari ni aku x nk tgk lagi muka dia depan mata aku...perlu ke aku mengangkat tangan bersumpah utk menyatakan kebenaran..klu dia betul2 nk tgk aku bersumpah...aku sikit pon x heran tau...sbb hakikat yg sbnarnya mmg bercanggah dgn apa yg dia rasa...ingin aje aku laungkan pada dunia bahawa aku sekarang telah berpunya....tp aku x segiler itu utk pergi menjaja benda2 yg aku rasa semua orang x perlu tahu.Namun dalam aku marah....aku ttp sedih...sedih kerana mulai ari ni aku tidak akan menganggap dia sebagai kwn aku lagi...biarlah dia hidup dlm prasangkanya...yg penting sekarang aku happy disampiang DIA yg menyayangi aku....thank u so much....DIA hadir sudah lama..namun baru ari ni aku betul2 dapat rasakan kehadiran DIA dalam hidup aku.....Insyallah...


Maaflah seandainya ada kata2 yg aku tulis ni kedengaran agak kasar....hakikatnya aku x pernah bermaksud utk tulis sedemikian...oklah jumpa lagi...salam agogo...time2 marah camni lebih baik makan lagi sedapkan....tp aku puasa laa ari ni..hehehehe..tgklah buka puasa nti aku bantai nasi berapa pinggan....byeeeee see u later...

moral: JANGAN MARAH2 NANTI CEPAT TUA...HEHEHEHE

7 comments:

zahar said...

I'm with u girl!!

Go Ezie go....hahaha agogo!!!

Kuatkan semangat! Berani kerana benar!

zahar said...

siapakah si DIA itu??

adakah SYAWAL??

yang penting Ezie sudah berpunya

pasni leh ler kenal2kan kat abg ngan akak ek

***SAY NO TO WAR***

zahar said...

Kadang2 rasa marah itu perlu

tapi....biar bertempat yer

***JGN SELALU MARAH NANTI TAK DAPAT KAHWIN***

nora said...

ahak ahak ahak... apa2 pun ingat pesan akak.. jgn diri dikuasai amarah... org yg amarah tidak dpt berfikir dgn logik .. perasaan amarah andai ada biasanya beserta dengan hasutan iblis... heheheh so u take care dear

Anonymous said...

kalo sy kan ezie..bila marah sgt sy nangis pastu minum air bnyk2..sbb marah tu kan api..so bila guna air terpadam la..ntah betul ke idak teori tu i'm not sure..tp seelok2nya time marah tu gi amik wuduk but practically sy xbuat mende ni la cz slalu terlupa..hahaha

Kris Farhana said...

Relak babe...biar je org yg perasaan tue ikut dia punya perasaan. Yang penting u tau and i pun tau yg ezie dah "Berpunya"...heehhehe..

Muka comel tak boleh marah tau.. ;)

Ezie Ezian Blog said...

Thanks for everthing..hehehe..skg dah x marah dah..x sangka ramai pulak yg abik berat psl ezie..tq so much.Alah ezie marah pon just ari tu aje...esoknya marah tu terus hilang...dont worry..ezie ni bknnya pemarah..hehehe.

Utk abg zahar...suka2 aje ckp Shawal..hehehe..x ada maknanya Si Dia tu shawal..insyallah tiba masanya ezie knl kan ok..hehehe..but not now.