Angkasawan Malaysia

Memori bersama Shawal

Tuesday, July 31, 2007

MUSIM BUAH-BUAHAN KT KAMPUNG

Helloooo......semlm mak aku call tya bila nk balik kg,maklumlah mak ckp skg musim buah2 kt kg.Mak aku ni mmg tau saja gunakan cara ni nk suh anak2 dia balik hehehe,mak aku cakap tahun ni byk buah durian yg menjadi..hehehe bestnya.Mak aku siap umpan ckp ada simpan buah durian kunyit.Inilah durian kegemaran aku isinya keras,cz aku x suka durian yg lembik2..mak tya buah2 yg dikirim dah sampai ke,aku ckp dah terima dah..kebetulan pakcik aku yg smbung belajar kt UNITEN tu datang..so mak aku kirimlah buah2an 1 kotak kt anak2nya kt sini...apa lagi duk bersila laa aku dgn cik tie n k'za duk mengadap buah2 tu..tp buah2 x laa fresh cz bukannya terus dr pokok.Tapi mak aku ckp skg terpaksa upah orang kutip durian sbb x ada sapa yg nk menggutipnya..klu hujan ribut lg,mmg byk durian yg jatuh.Klu dulu nenek akulah org yg paling rajin duk g mengutip durian2 tu,klu ada aku,cik tie n suda kitaorglah yg jd peneman setia nenek aku g kutip durian2..tp skg nenek aku x sihat dah x larat nk wt semua tu..tp aku paham sgtlah perangai nenek aku tu klu x sihat pon ckp sihat..sbb dia klu psl durian ni sanggup berhujan panas...dgr aje durian byk jatuh..terus sihat serta merta..biasalah org tua kan..lgpon semua kebun2 yg ada hasil titik peluh dia..klu nenek aku x tanam semua ni jawabnya cucu2 dia skg ni x merasalah...harap2 aku balik nti sempatlah aku merasa g kutip buah2 durian ni...entah sempat entah idak..x taulah.



Tahun ni aje aku x balik pada musim buah kt kg,sbb abg ipar aku asyik ke Bali aje,lgpon aku bz sgt2...hehehe.Insyallah akhir bulan 8 ni k'za n family nk balik,so aku nk mengekorlah,lgpon aku balik ni nak hantar kain2 utk dijahit raya nti...bkn apa klu hantar lwt2 tempahan x diterima.Semlm mak ckp kwn aku ada dtg umah...cz pegi hantar kad jemputan kahwin raya nti,terkejut gak aku hehehe dah nk kahwin kwn aku tu...bakal isterinya pon kwn aku jugak..kitaorg 1 kelas dulu,wahh kira setia giler2 ek korang..6 tahun tu bercinta...hehehe..cayalah.Semlm aku smpt ckp dgn k'yah kakak aku...wish tahniah cz k'yah mengandung..seronoknya aku bertambah lg 1 anak buah aku...hehehe,dah lama rasanya aku x bau baby,mmg teruja giler2 laa tunggu baby ni lahir,lps ni tiap2 bulan laa aku balik tgk baby.K'yah pon sibuk duk tya aku nk tempah berapa jenis biskut...pokai jgk aku musim2 raya nti tp biasanya biskut akak aku yg wt sendiri..yg tempah pon ada jgk.Dulu mmg rajin semua biskut wt sendiri skg masing2 bz dgn keja x larat nk buat byk2 so buat biskut2 yg wajib ajelah iaitu biskut turun temurun family aku hehehe.Lagipon,klu dulu aku main tempah aje mak aku yg byr..skg bila dah keja ni....aku ada jgklah byr skt2..hehehe walaupon x semua,maklumlah baju raya skg ni pon mak aku yg byr aku main pilih aje,sian gak kt mak aku..tp mak aku ckp kelakar lak bila aku n cik tie yg beli sendiri cz mak aku kata aku, cik tie n su da masih budak2 hehehe...so selagi x kahwin mak aku nk terus tanggung...ni laa bestnya mak aku hehehe....klu cam tu aku x pyh kahwin laa hahahahaha blh ke?hehehe.Skg ni mak aku pon just tanggung Suda aje yg masih study kt USM,cam aku walupon study lg tp aku pon dah keja....so wt apalah nk sshkan mak aku kan..anak yg baik aku ni hehehe...


Apalah yg aku melalut ni...keadahnya aku rindu nk balik kampung hehehe..klu laa mak aku x call bercerita...x adalah terasa nk balik sgt2.Hampir sebulan lebih aje lagi kita nk sambut Ramadhan kan...cepatnya masa berlalu...aku rasa baru aje aku sambut raya..skg dah nk puasa lagi.Putaran masa semakin hari semakin cepat...setahun bagaikan sehari..aku rs masih byk benda yg tidak terlaksana tahun ni...entah bila nk terlaksana pon x tau laa.Oklah malas laa nk membebel x tentu pasal...saja aku nk hilangkan boring yg ada ni....so jumpa lagi...salam agogo...

No comments: